ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΤΟΥ epcon.gr

Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΠΟΥ ΠΑΡΕΧΟΝΤΑΙ ΕΓΙΝΕ ΤΟ 2007. Η ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΕΝ ΓΝΩΣΗ ΣΑΣ
Αρχαίο Θέατρο 'ΔΩΔΩΝΗ', Νομός Ιωαννίνων Το Γεφύρι της Άρτας, Νομός Άρτας Λιμάνι Ηγουμενίτσας, Νομός Θεσπρωτίας Πρέβεζα, Νομός Πρέβεζας
20/5/2024
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ειδήσεις Ημέρας

ΑΝΕΒΑΣΑΝ ΡΥΘΜΟΥΣ ΟΙ ΔΗΜΟΙ

«Προεκλογικό» χαρακτήρα αρχίζει να λαμβάνει το πρόγραμμα «ΘΗΣΕΑΣ» με την τοπική αυτοδιοίκηση να δείχνει το τελευταίο διάστημα τον καλύτερό της εαυτό για την ένταξη έργων και την απορρόφηση των κονδυλίων. Οι «μηχανές» έχουν πάρει μπρος, όμως χρειάζεται επίσπευση των διαδικασιών εκτέλεσης των ενταγμένων έργων, προκειμένου να καλυφθεί ο χαμένος χρόνος και να απορροφηθούν όλα τα κονδύλια που διέθεσε η κυβέρνηση στην τοπική αυτοδιοίκηση, τα οποία όπως αποδείχθηκε ήταν υπέρ αρκετά για να καλύψουν τα αιτήματα των φορέων. Είναι χαρακτηριστικό πως στη συνεδρίαση της Επιτροπής Παρακολούθησης του προγράμματος εντάχθηκαν οριστικά 156 έργα, με συνολικό προϋπολογισμό άνω των 14 εκ. ευρώ, ενώ προεντάχθηκαν 92 έργα με προϋπολογισμό 5,7 εκ. ευρώ. Στην προσπάθεια της τοπικής αυτοδιοίκησης για την ανάκαμψη του προγράμματος που ολοκληρώνεται στις 31/12/2009, αναφέρθηκε ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας Δημήτρης Πανοζάχος, ενώ υπογράμμισε την πρόθεση του Υπουργείου Εσωτερικών να προχωρήσει στον «ΘΗΣΕΑ - 2». «Η κυβέρνηση ανταποκρίθηκε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στα αιτήματα της τοπικής αυτοδιοίκησης και μάλιστα πέρα από κάθε προσδοκία. Τα 3,5 δις ευρώ που διατέθηκαν ήταν αρκετά για να καλύψουν τις ανάγκες, ενώ η οργάνωση και ο συντονισμός του προγράμματος ήταν τέτοια που οδήγησε σε σημαντικά αποτελέσματα», σημείωσε ο κ. Πανοζάχος. Σε ό,τι αφορά τη συνέχιση του προγράμματος, αναμένεται να ακολουθηθεί το ίδιο μοντέλο και να υπάρξουν διορθώσεις στα σημεία που εμφανίστηκαν αδυναμίες. Στον διάλογο που θα ακολουθήσει κυρίαρχο ρόλο θα παίξουν οι προτεραιότητες που θα καθοριστούν, ώστε τα κονδύλια να διατίθενται σε έργα που εξυπηρετούν τους πολίτες, ενώ οι όροι για την ένταξη έργων θα είναι αυστηρότεροι, ώστε να μην μένουν ανυλοποίητα. Τον δρόμο της αποκατάστασης με την έγκριση της χρηματοδότησης για τη σύνταξη των μελετών παίρνουν κάποιες από τις 48 ανεξέλεγκτες χωματερές, που λειτουργούν ακόμη στην Ήπειρο, ενώ οι υπόλοιπες εξαρτώνται κυρίως από την κατασκευή του ΧΥΤΑ στο Νομό Ιωαννίνων. Ωστόσο, πέρα από τη διαδικασία αποκατάστασης των χωματερών, ένα ακόμη ζήτημα που απασχόλησε έντονα τη συνεδρίαση ήταν η περιφρούρησή τους, είτε έχουν αποκατασταθεί, είτε όχι. Στην περίπτωση των εν λειτουργία ΧΑΔΑ, ο Γενικός Διευθυντής της Περιφέρειας Δημήτρης Μπαλτογιάννης, έκανε έκκληση στους Δήμους να λαμβάνουν τα μέτρα πυροπροστασίας, εφιστώντας τους την προσοχή πως σε διαφορετική περίπτωση θα έχουν την ευθύνη. Επιπλέον ο κ. Πανοζάχος τόνισε την υποχρέωση των Δήμων να περιφρουρούν τις χωματερές που έχουν αποκατασταθεί, ώστε να μην επαναχρησιμοποιηθούν, τονίζοντας τα αυστηρά πρόστιμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Είναι χαρακτηριστικό πως τα πρόστιμα θα ξεπεράσουν τα 16 δις ευρώ, όσο δηλαδή είναι και τα κονδύλια του ΕΣΠΑ. Σε δηλώσεις του ο κ. Πανοζάχος αναφέρθηκε στην αποκατάσταση της χωματερής της Δουρούτης, η οποία βρίσκεται στη φάση της αξιολόγησης της μελέτης. Ελλείψεις σε μηχανικούς Το θέμα της έλλειψης μηχανικών στην ΤΥΔΚ προκειμένου να επιβλέπουν την υλοποίηση των έργων έφεραν στη συνεδρίαση ο Δήμαρχος Δελβινακίου Θανάσης Μποζιάρης και άλλοι Δήμαρχοι της περιοχής. Η αδυναμία εξεύρεσης επιβλεπόντων μηχανικών δημιουργεί καθυστερήσεις στην εκτέλεση των έργων και πιθανά στην απώλεια κονδυλίων. Για το θέμα αυτό ο κ. Πανοζάχος σημείωσε, ότι η τοπική αυτοδιοίκηση θα έπρεπε, όπως και ο ίδιος είχε προτείνει στο παρελθόν, να προχωρήσει σε διαδημοτικές συνεργασίες για τη δημιουργία τεχνικών υπηρεσιών, προκειμένου να αντιμετωπίσει τέτοιου είδους προβλήματα. Η ίδρυση Διαδημοτικών Τεχνικών Υπηρεσιών θα διευκολύνει από πλευρά διαδικασιών τους ΟΤΑ, ενώ, όπως ξεκαθάρισε ο κ. Πανοζάχος, οι υπηρεσίες της Περιφέρειας θα είναι πάντα στη διάθεσή τους.

Πηγή: Ελευθερία (23/7/2009)


ΕΡΧΟΝΤΑΙ «ΠΡΑΣΙΝΑ» ΤΕΛΗ ΚΑΙ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΩΝ Ι.Χ.

Δέσμη νέων μέτρων για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από την οδική κυκλοφορία παρουσίασε ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς. Τα νέα μέτρα περιλαμβάνουν περιβαλλοντικά τέλη κυκλοφορίας, ανανέωση του στόλου των οχημάτων και απόσυρση των παλαιών, καθώς επίσης και εφαρμογή "πράσινου" δακτύλιου. Αναφορικά με το νέο τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας που τίθεται σε ισχύ το 2010, τα Ι.Χ. χωρίζονται πλέον σε 4 κατηγορίες και τα τέλη θα υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό και την περιβαλλοντική επιβάρυνση του κινητήρα των οχημάτων: Τα αυτοκίνητα που έχουν άδεια κυκλοφορίας μετά την 1/1/2005, εντάσσονται στην κατηγορία Α και θα πληρώνουν 18 ευρώ λιγότερα σε σχέση με τα σημερινά τέλη. Τα αυτοκίνητα κατηγορίας Β, με άδεια κυκλοφορίας από 1/1/2000 έως 1/1/2004 θα πληρώνουν 50 ευρώ περισσότερα, τα δε Ι.Χ. Γ κατηγορίας, δηλαδή εκείνα που κυκλοφόρησαν από 1/1/1996 έως 31/12/1999, θα πληρώνουν 100 ευρώ επιπλέον, ενώ εκείνα της κατηγορίας Δ, με άδεια κυκλοφορίας έως τις 31/12/1995, θα πληρώνουν 150 ευρώ περισσότερα. Επιπλέον, τα τέλη κυκλοφορίας για τα υβριδικά αυτοκίνητα κάτω των 1.929 κ.ε. παραμένουν μηδενικά, ενώ για εκείνα με παραπάνω κυβικά ισχύει το ήμισυ των τελών για τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Α. Σχετικά με το μέτρο της απόσυρσης και ανανέωσης του στόλου των οχημάτων, το οποίο θα εφαρμοστεί μετά την έκδοση των σχετικών υπουργικών αποφάσεων τον Αύγουστο, όπως εκτίμησε ο Υπουργός, τα μέτρα απόσυρσης θα κλιμακώνονται με την κατηγορία και τον κυβισμό του οχήματος που αποσύρεται και θα είναι μεγαλύτερα για εκείνους που μετά την απόσυρση θα αγοράσουν νέο όχημα. Ειδικότερα, τα κίνητρα απόσυρσης αυτοκινήτου, χωρίς αγορά νέου, ανά κατηγορία Ι.Χ., είναι τα εξής: 500 ευρώ για απόσυρση Ι.Χ. έως 900 κυβικά, 1.000 ευρώ για Ι.Χ. από 900 έως 1.400 κυβικά, 1.500 ευρώ για Ι.Χ. από 1.400 έως 2.000 κυβικά, 1.800 ευρώ για Ι.Χ. από 2.000 έως 2.400 κυβικά και, τέλος, 2.200 ευρώ για Ι.Χ. από 2400 κυβικά και πάνω. Παράλληλα, για αγορά αυτοκινήτου νέας τεχνολογίας (οχήματος Euro 4 ή Euro 5) μετά την απόσυρση του παλιού, δίδεται οικονομικό κίνητρο 1.000 ευρώ επιπλέον. Ο κ. Σουφλιάς τόνισε ότι το μέτρο δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό και χρηματοδοτείται από τα επιπλέον έσοδα από τις περιβαλλοντικές "προσαυξήσεις" των υφιστάμενων τελών κυκλοφορίας, καθώς επίσης και από τα επιπλέον έσοδα του κράτους, λόγω επιπρόσθετης ζήτησης στην αγορά από την εφαρμογή των μέτρων. Επιπλέον, ο υπουργός ανέφερε ότι έως το 2015 υπολογίζεται ότι η μείωση όλων των ρύπων σε σχέση με την υφιστάμενη κατάσταση θα κυμαίνεται περί το 50-60%. Τέλος, το μέτρο του "πράσινου" δακτύλιου, που αποτελεί "ένα ακόμα κίνητρο για την ανανέωση του στόλου των οχημάτων", όπως επισήμανε ο υπουργός, θα εφαρμοστεί στην Αθήνα από την 1η Σεπτεμβρίου 2011 και σε όποιο άλλο αστικό κέντρο πάρει σχετική απόφαση η Τοπική Αυτοδιοίκηση. Τα αυτοκίνητα Α κατηγορίας που εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους (140 γρ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χλμ και κάτω) θα κυκλοφορούν ελεύθερα στον δακτύλιο, ενώ τα "βρόμικα" Ι.Χ. της κατηγορίας Δ, δεν θα μπορούν να κυκλοφορούν κατά τις ώρες ισχύς του. Για τα Ι.Χ. που ανήκουν στις κατηγορίες Β και Γ, η είσοδός τους στο δακτύλιο θα γίνεται με τη διαδικασία μονά-ζυγά. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ. Σουφλιάς είπε ότι μέσα στο 2009 υπολογίζεται να αποσυρθούν 50.000 οχήματα, 250.000 για το 2010, 230.000 για το 2011 και 200.000 για το 2012. Σε δηλώσεις του ο υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ Σταύρος Καλογιάννης αναφέρθηκε στη σημαντική απόφαση του υπουργείου να υλοποιήσει τα συγκεκριμένα μέτρα πριν την υποχρεωτική εφαρμογή τους που έχει οριστεί με βάση ευρωπαϊκή οδηγία για το 2012.Με βάση τις μελέτες του ΥΠΕΧΩΔΕ τα επόμενα δύο χρόνια αναμένεται μείωση των ρύπων κατά 25-35% και μέχρι το 2015 έως 60%, υπογράμμισε. Δράσεις κατά του θορύβου

Πηγή: Ανεξάρτητος (23/7/2009)


ΜΕΤ’ ΕΜΠΟΔΙΩΝ ΟΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ILS

Ένα-ένα εμφανίζονται τα προβλήματα στην διαδικασία εγκατάστασης του συστήματος «τυφλής προσγείωσης», ILS, στο αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, ωστόσο η Περιφέρεια Ηπείρου δεν εγκαταλείπει το έργο και είναι αποφασισμένη να το φέρει εις πέρας, προς όφελος των εναέριων μεταφορών της περιοχής. Η Περιφέρεια Ηπείρου από την πρώτη στιγμή είχε αναλάβει την πρωτοβουλία να προωθήσει το ζήτημα της εγκατάστασης του συστήματος, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα και οι συχνές ακυρώσεις πτήσεων, κατά τη διάρκεια του χειμώνα, λόγω της ομίχλης που εμφανίζεται στην περιοχή του αεροδρομίου. Βέβαια, στην πορεία προέκυψε μια σειρά ζητημάτων, γραφειοκρατικών και τεχνικών που έπρεπε να ξεπεραστούν. Το πρώτο και σημαντικότερο ίσως ήταν πως στη μελέτη του 2002 για την αναβάθμιση και επέκταση του αεροδρομίου, δεν είχε συμπεριληφθεί η εγκατάσταση του ILS, ενώ όπως προέκυψε στην πορεία τα βουνά που «περικυκλώνουν» το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, επιδρούν αρνητικά στη λειτουργία του. Σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα Περιφέρειας Ηπείρου Δημήτρη Πανοζάχο, τα προβλήματα αυτά, όπως και τα προβλήματα που δημιούργησε η οικοδόμηση της γύρω περιοχής με υψηλά κτίρια, ξεπεράστηκαν και αυτό που απαιτείται πλέον είναι η τοποθέτηση φώτων σε ένα διάδρομο 750 περίπου μέτρων. Όπως εξήγησε, υπάρχει το νομοθετικό πλαίσιο για την εγκατάσταση τέτοιων φώτων σε ιδιωτικές εκτάσεις, γι’ αυτό και η όλη διαδικασία βρίσκεται στο Υποθηκοφυλακείο, όπου αναζητούνται οι ιδιοκτήτες των εκτάσεων από τις οποίες περνά ο διάδρομος. «Ήταν μία επίπονη και δύσκολη προσπάθεια και τελικά αποδείχθηκε, πως το μεγάλο πρόβλημα δεν είναι τα βουνά των Ιωαννίνων, αλλά οι παρεμβάσεις που έγιναν τα τελευταία 10-20 χρόνια, που είχε εγκαταλειφθεί το ζήτημα», σημείωσε ο κ. Πανοζάχος. Βέβαια γύρω από τη διαδικασία για την εγκατάσταση του ILS έχει αναπτυχθεί έντονη συζήτηση για το πόσο αποτελεσματικό θα είναι το σύστημα στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που δημιουργούν τα καιρικά φαινόμενα. Όπως σημείωσε ο κ. Πανοζάχος, τα προβλήματα δε θα εξαφανιστούν, αλλά η απόδοση του αεροδρομίου θα βελτιωθεί αισθητά, όπως συνέβη και σε άλλα αεροδρόμια που λειτουργεί το σύστημα, π.χ. στη Θεσσαλονίκη και το Μιλάνο. Εφόσον ολοκληρωθεί η διαδικασία της εξεύρεσης των ιδιοκτητών και της τοποθέτησης φώτων στο διάδρομο, η εγκατάσταση του συστήματος θα γίνει με προγραμματική σύμβαση μεταξύ της Περιφέρειας Ηπείρου και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

Πηγή: Ελευθερία (23/7/2009)


ΝΕΟ ΚΡΟΥΣΜΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΓΡΙΠΗΣ ΣΤΟ Π.Π.Γ.Ν.Ι.

Σε πλήρη ετοιμότητα για την αντιμετώπιση κρουσμάτων της νέας γρίπης αποδείχθηκε πως βρίσκεται το Πανεπιστημιακό νοσοκομείο Ιωαννίνων. Από χθες, σύμφωνα με πληροφορίες οι οποίες επιβεβαιώθηκαν αργά χθες το απόγευμα η γυναίκα από το Αγρίνιο που μένει στην Αυστραλία παρουσίασε συμπτώματα πνευμονίας και μεταφέρθηκε αρχικά στο νοσοκομείο των Πατρών, αλλά εκεί δεν έγινε δεκτή με αποτέλεσμα να έρθει στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ιωαννίνων. Πληροφορίες ανέφεραν πως οι πρώτες εξετάσεις που έγιναν στη γυναίκα έδειξαν ότι δεν έπασχε από τη νέα γρίπη, αλλά οι επαναληπτικές εξετάσεις εμφανίστηκαν θετικές. Πρόκειται ουσιαστικά για το δεύτερο παρόμοιο περιστατικό στη χώρα, μετά το κρούσμα στην Κρήτη, με την διαφορά ότι η γυναίκα στα Γιάννινα δε νοσηλεύεται στη ΜΕΘ αλλά ούτε και σε δωμάτιο με ειδική πίεση, αλλά σε δωμάτιο της Πνευμονολογικής Κλινικής απομονωμένη. Καθησυχαστικοί εμφανίζονται οι ειδικοί και μετά το πρόσφατο σοβαρό κρούσμα της νέας γρίπης με τη νοσηλεία ενός 33χρονου στην Μονάδα Εντατικής Θεραπείας Πανεπιστημιακού νοσοκομείου του ΕΣΥ. Η εξέλιξη αυτή ήταν αναμενόμενη από τους επιστήμονες, ειδικά μετά τον διπλασιασμό των θυμάτων σε παγκόσμιο επίπεδο τον τελευταίο μήνα σε 700. Μόνο δύο 24ωρα πριν καταγράφηκαν 5523 κρούσματα σε παγκόσμιο επίπεδο. Το σοβαρό αυτό κρούσμα σε συνδυασμό με τα τελευταία δεδομένα σχετικά με το εμβόλιο ενάντια στον ιό Η1Ν1 δημιουργούν νέα δεδομένα στον στρατηγικό σχεδιασμό για την αντιμετώπιση της νόσου. Ήδη, από τις αρμόδιες αρχές καταγράφονται μόνο τα σοβαρά κρούσματα, όσα δηλαδή εμφανίζουν επιπλοκές ή αφορούν άτομα υψηλού κινδύνου. Την ίδια στιγμή, ανοιχτό παραμένει το ενδεχόμενο τα σχολεία να μην ανοίξουν με την έναρξη της σχολικής χρονιάς ή να κλείσουν οποιαδήποτε στιγμή αυτό απαιτηθεί, όπως αυτό φάνηκε μέσα από τις πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Παιδείας Αρ. Σπηλιωτόπουλου. Σύμφωνα με τον καθηγητή Παθολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Μωυσή Ελισάφ, τα νέα δεδομένα της νέας γρίπης στη χώρα μας δε θα πρέπει να πανικοβάλουν τους πολίτες. Τέτοιο περιστατικό ήταν αναμενόμενο να εμφανιστεί και στην χώρα μας, αν και όπως σημείωσε, οι επιστήμονες δεν παύουν να ανησυχούν για την υψηλή μεταδοτικότητα του ιού ακόμη και μέσα στο καλοκαίρι. Ζητούμενο είναι οι πολίτες να ακολουθούν τα βασικά μέτρα ατομικής και συλλογικής υγιεινής, κυρίως όμως να μην πανικοβάλλονται και να προχωρούν σε άσκοπη χρήση αντιβιοτικών ή αντιϊκών φαρμάκων, καθώς η αλόγιστη κατανάλωσή τους μπορεί να δημιουργήσει ανθεκτικά στελέχη του ιού. Αβεβαιότητα για τα εμβόλια Απίθανο δείχνει το σενάριο μαζικής παρασκευής του εμβολίου ενάντια στη νέα γρίπη μέχρι το τέλος του έτους. Τρεις μεγάλες φαρμακευτικές εταιρείες έχουν ριχτεί στη «μάχη» για την παραγωγή του εμβολίου, όμως μέχρι στιγμής δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες κλινικές μελέτες. Σύμφωνα με τον κ. Ελισάφ με τη διάθεση του εμβολίου και με βάση την επιδημιολογική κατάσταση τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή θα αποφασιστούν οι πληθυσμιακές ομάδες που θα εμβολιαστούν. Σε αυτούς θα περιλαμβάνονται όσοι εργάζονται στο χώρο της υγείας και άτομα υψηλού κινδύνου, όπως ασθενείς με χρόνια νοσήματα, ηλικιωμένοι, εγκυμονούσες και παιδιά κάτω των πέντε ετών.

Πηγή: Ανεξάρτητος (23/7/2009)


ΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ – ΤΕΡΓΕΣΤΗΣ ΜΕΛΕΤΑ Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ

Ο Διευρωπαϊκός Οδικός Άξονας Ηγουμενίτσα - Τεργέστη απασχολεί την Περιφέρεια Ηπείρου σε επίπεδο σχεδιασμού, στα πλαίσια της λεγόμενης χωρικής συνεργασίας της Αδριατικής, του Διασυνοριακού Προγράμματος που είναι γνωστότερο ως Interreg της Αδριατικής. Ο άξονας Τεργέστη – Ηγουμενίτσα αναμένεται να λειτουργήσει ως ο στρατηγικός παράγοντας που θα ολοκληρώσει το ήδη υπάρχον και ανεπτυγμένο σύστημα μεταφορών της Αδριατικής. Μεγιστοποιώντας την γεωοικονομική ισχύ της περιοχής. Ο εν λόγω άξονας διατρέχει την Σλοβενία, την Κροατία, την Βοσνία – Ερζεγοβίνη και το Μαυροβούνιο και διασυνδέει ασφαλώς στα δύο του άκρα Ελλάδα και Ιταλία. Ολοκληρώνοντας την φάση της διαβούλευσης με τους Φορείς του Νομού Θεσπρωτίας, μιας και μόνο ο παραλιακός Νομός της Ηπείρου μαζί με αυτόν της Κέρκυρας συμμετέχουν στην χωρική συνεργασία, ο Γ.Γ. της Περιφέρειας Ηπείρου έκαναν μια αναλυτική παρουσίαση της πρότασης που περιλαμβάνει την εκπόνηση αναγνωριστικών μελετών και μελετών σκοπιμότητας σε συγκεκριμένα τμήματα καθ’ όλο το μήκος του οδικού άξονα «Τεργέστη – Ηγουμενίτσα» και την χάραξη στρατηγικών οδικών τμημάτων του, όπως επίσης και την οριστικοποίηση της μελέτης που εκπονεί το ΥΠΕΧΩΔΕ για το κομμάτι Ηγουμενίτσα – Μαυρομάτι, το οποίο αποτελεί την κατάληξη του άξονα «Τεργέστη – Ηγουμενίτσα». Είναι γνωστό πως το ΥΠΕΧΩΔΕ εκπονεί σήμερα την προμελέτη του δρόμου Ηγουμενίτσα – Μαυρομάτι και με την πρωτοβουλία της αυτή, η Περιφέρεια Ηπείρου πάει ένα βήμα πιο μπροστά. «Η πρόταση αυτή ανοίγει νέους ορίζοντες για την Ήπειρο και την χώρα και τα πλεονεκτήματα που θα προκύψουν από την εκτέλεση του μεγάλου οδικού έργου είναι πολλαπλά» τόνισε ο Περιφερειάρχης. Κατ’ αρχάς, κλείνει ο λεγόμενος κύκλος της Αδριατικής που αναδεικνύει μια ευρύτερη παραθαλάσσια γεωγραφική περιοχή. Αυξάνει την εμπορική χρήση του Λιμανιού της Ηγουμενίτσας και δίνει μία νέα διέξοδο για την Ήπειρο προς την υπόλοιπη Ευρώπη. Τέλος, μας φέρνει πιο κοντά στην Αλβανία.

Πηγή: Πρωινά Νέα (23/7/2009)


ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ - Πηγή: ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΟΜΑΔΑ
ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ

Θαλλελαίου μάρτ., Νικήτα Χίου, Θαλασσίου οσ., Νικοστράτου, Νικολάου Μύρων Λυκίας