Ένα-ένα εμφανίζονται τα προβλήματα στην διαδικασία εγκατάστασης του συστήματος «τυφλής προσγείωσης», ILS, στο αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, ωστόσο η Περιφέρεια Ηπείρου δεν εγκαταλείπει το έργο και είναι αποφασισμένη να το φέρει εις πέρας, προς όφελος των εναέριων μεταφορών της περιοχής.
Η Περιφέρεια Ηπείρου από την πρώτη στιγμή είχε αναλάβει την πρωτοβουλία να προωθήσει το ζήτημα της εγκατάστασης του συστήματος, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα και οι συχνές ακυρώσεις πτήσεων, κατά τη διάρκεια του χειμώνα, λόγω της ομίχλης που εμφανίζεται στην περιοχή του αεροδρομίου.
Βέβαια, στην πορεία προέκυψε μια σειρά ζητημάτων, γραφειοκρατικών και τεχνικών που έπρεπε να ξεπεραστούν. Το πρώτο και σημαντικότερο ίσως ήταν πως στη μελέτη του 2002 για την αναβάθμιση και επέκταση του αεροδρομίου, δεν είχε συμπεριληφθεί η εγκατάσταση του ILS, ενώ όπως προέκυψε στην πορεία τα βουνά που «περικυκλώνουν» το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, επιδρούν αρνητικά στη λειτουργία του. Σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα Περιφέρειας Ηπείρου Δημήτρη Πανοζάχο, τα προβλήματα αυτά, όπως και τα προβλήματα που δημιούργησε η οικοδόμηση της γύρω περιοχής με υψηλά κτίρια, ξεπεράστηκαν και αυτό που απαιτείται πλέον είναι η τοποθέτηση φώτων σε ένα διάδρομο 750 περίπου μέτρων. Όπως εξήγησε, υπάρχει το νομοθετικό πλαίσιο για την εγκατάσταση τέτοιων φώτων σε ιδιωτικές εκτάσεις, γι’ αυτό και η όλη διαδικασία βρίσκεται στο Υποθηκοφυλακείο, όπου αναζητούνται οι ιδιοκτήτες των εκτάσεων από τις οποίες περνά ο διάδρομος. «Ήταν μία επίπονη και δύσκολη προσπάθεια και τελικά αποδείχθηκε, πως το μεγάλο πρόβλημα δεν είναι τα βουνά των Ιωαννίνων, αλλά οι παρεμβάσεις που έγιναν τα τελευταία 10-20 χρόνια, που είχε εγκαταλειφθεί το ζήτημα», σημείωσε ο κ. Πανοζάχος. Βέβαια γύρω από τη διαδικασία για την εγκατάσταση του ILS έχει αναπτυχθεί έντονη συζήτηση για το πόσο αποτελεσματικό θα είναι το σύστημα στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που δημιουργούν τα καιρικά φαινόμενα. Όπως σημείωσε ο κ. Πανοζάχος, τα προβλήματα δε θα εξαφανιστούν, αλλά η απόδοση του αεροδρομίου θα βελτιωθεί αισθητά, όπως συνέβη και σε άλλα αεροδρόμια που λειτουργεί το σύστημα, π.χ. στη Θεσσαλονίκη και το Μιλάνο. Εφόσον ολοκληρωθεί η διαδικασία της εξεύρεσης των ιδιοκτητών και της τοποθέτησης φώτων στο διάδρομο, η εγκατάσταση του συστήματος θα γίνει με προγραμματική σύμβαση μεταξύ της Περιφέρειας Ηπείρου και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
|